2013. február 8., péntek

Bálint napi minialbum -Hogyan készíts mini albumot?


Ez az Valentin napi minialbum inkább egy szójáték, mivel a kisfiamat Bálintnak hívják, így nekem ő az első számú Valentinom. Már 4 évesen is nagyon szereti nézegetni a fényképeket és nagy örömre a scrapbook albumokat, oldalakat is.
A fotók válogatásánál olyan képeket kerestem, amelyeken együtt vagyunk, vagy valamiért nagyon szeretem és fontos számomra.
Első lépésként a kiválasztott fényképeket fekete-fehér színűre cseréltem.
(Tipp: Photoshop vagy az ingyenesen letölthető Photoscape programmal)
Csak egyetlen fényképen, a rózsa vörös színét hagytam meg színesre.

Az album színvilágát természetesen úgy terveztem, hogy a piros szín mindenképpen szerepeljen rajta valamilyen formában, így az Echo Park- This & That 15x15 cm-es papírkészletét használtam.

Albumalapnak a yabo virágalbumot választottam, amit szikével 4 részre vágtam, így szív alakú formákat kaptam:


Következő lépésként a kartonszívek széleit piros festékkel alapoztam:


Száradás után sziluett ollóval kivágtam a scrapbook papírokból a szív alakú háttérpapírokat. A festés és a formák kivágásának folyamata felcserélhető.

Majd kétoldalas ragasztóval felragasztottam az albumalapokra.A kétoldalas ragasztó azért szükséges, mert így nem hullámosodik fel tőle a papír, illetve a későbbiekben nem teszi tönkre a fényképeket.



Vágógép segítségével a fényképeket szintén formára vágtam, de tökéletesen megteszi, ha sziluett ollóval szépen körbevágjuk. Végül pedig a fényképek beragasztása és egy pici díszítés maradt hátra.



Én egy-két chipboard szívet és zászló alakú nyomtatott feliratokat készítettem a minialbumba. A borítóra pedig dekorgombot és chipboard szívet egy pici baker twine cérnamasnival.
Az albumkarikára pici kulcsokat tettem, de tetszés szerint egy-két szalagdarabka is kerülhet rá. Én egy nyomtatott címkét is készítettem ezzel a technikával:
  1. Megszerkesztem a feliratot és a címke méretéhez igazítom.
  2. Pici kétoldalas ragasztóval a papírra rögzítem, lehetőleg középre. Ha lámpa elé tartjuk a papírt akkor szépen rá tudjuk illeszteni.
  3. A papírt a címkével együtt teszem vissza a nyomtatóba és rányomtatom a kívánt szöveget, majd óvatosan leválasztom a címkét a papírról. (Figyelem!  Bár sokan és sokszor alkalmaztuk már ezt trükköt gond nélkül, a nyomtató gyártók bizonyosan tiltanák. Emiatt csak saját felelősségre javasolják!)


A címkét egy pici szív alakú strasszal és szegeccsel díszítettem. Remélem te is kedvet kaptál egy minialbum elkészítéséhez!    
          
Örülök, hogy nálam jártál, további szép napot!
 Timi

Follow Me on Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése